FANDOM

Happe - Gavin Casalegno

Happe är en tolvårig människa som bor i staden Érine, alldeles intill sjön Rideo. Han bor där med sin mamma, och sin storasyster Jessie.

HistoriaEdit

Happe har alltid bott i den trygga staden Érine, skyddad av huvudstaden Neurices trupper. De har hjälpt befolkningen genom att slåss mot monster i skogen. Happe och familjen har alltid varit trygga innanför stadens gränser, särskilt då de är högt upp i rank - hans pappa jobbade som präst, och hans mamma har många kontakter.

Då han en dag möter en kvinna med vackert, guldaktigt hår, förändras hans syn på världen helt.

PersonlighetEdit

Happe är väldigt optimistisk och glad till de allra flesta saker. Han är inte särskilt bortskämd, även om han kommer från en rätt så rik familj, och han är utomhus för det mesta. Även om han inte ser ut som det, så är han väldigt smart, och han kan lösa konplicerade problem och komma fram till lösningar och se kryphål då andra inte kan det. 

De enda gångerna han har blivit ledsen eller rädd, är då hans storasyster Jessie går ut för att jaga i skogen. Han fruktar att hon en gång aldrig kommer att komma tillbaka.

UtseendeEdit

Han är rätt så kort, bara 145 cm. Han har barnsliga drag i ansiktet, och ett rätt så runt ansikte. Munnen och ögonen är stora, och han ler nästan hela tiden.

Han är ovanligt smal, och har rött, tillplattat hår, och gröna ögon.

FamiljEdit

Han har en upptagen, men beskyddande mamma, och en storasyster vid namn Jessie, som ser efter honom då deras mamma inte kan. Pappan är död.

KärleksintresseEdit

  • Har inget.

Vapen & FärdigheterEdit

  • Han har en smal träklubba.
  • Väldigt snabb på grund av hans smala och korta kropp.

SvagheterEdit

  • Okänt.