FANDOM

Jessie - Katherine Mcnamara

Jessie är en sjuttonårig människa som bor med sin mamma och lillebror Happe i staden Érine, alldeles intill sjön Rideo. Hon sysselsätter sig med att jaga i skogen.

HistoriaEdit

Hon och hennes lillebror har alltid bott i staden Érine, skyddad av huvudstadens trupper. De slåss mot monster som kommer in i stadens område, och beskyddar befolkningen där. Jessie och hennes familj är högt upp i rank. Hennes pappa jobbade som präst då han levde, och hennes mamma har många kontakter på grund av hennes mans jobb.

Då Happe möter en flicka med guldaktigt hår, dras Jessie med i ett försök att skydda sin dyrbara bror. 

PersonlighetEdit

Jessie är smart, och analyserar alltid situationen innan hon ger sig in i den och lägger sig i. Detta använder hon då hon jagar, och det fungerar lika bra i andra situationer. 

Hennes bror är väldigt dyrbar för henne, och hon gör allt för att han ska vara säker. Hon är alltid på sin vakt mot eventuella faror som hon tror lurar runt varje hörn, och i varje skugga.

Hon har svårt att lita på främlingar, och detta är ett av skälen som gör att hon bestämmer sig för att följa med Happe och den underliga flickan de träffar.

UtseendeEdit

168 cm lång, och oftast klädd i enkla kläder. Hon gör sig inte till bara för att hon kommer från en rik familj. Det enda dyrbara hon bär är ett halsband med en blå kristall i, som hon fick från sin pappa då hon bara var fem år. 

Hon har ett vackert ansikte, med skarpa drag och rak näsa. Hennes hår är blont, och hennes ögon bruna. Detta är dragen från hennes pappa, medan Happe fick sina drag från sin mamma.

FamiljEdit

Sin mamma, och sin tolvåriga lillebror Happe. Hon är väldigt beskyddande över sin bror.

KärleksintresseEdit

  • Har ingen.

Vapen & FärdigheterEdit

  • Strategisk
  • Har en dolk gömd under de enkla kläderna hon bär.
  • En pilbåge gjord av tall, med ett koger fyllt med pilar.
  • Bra sikte, kan träffa ett springande djur på en bra distans.

SvagheterEdit

  • Är inte särskilt bra i närstrid.
  • Blir förvirrad då hon inte kan sikta in sig på en enda person, som i stora folkmassor.